شانس ابتلا به اوتیسم در نوه‌های مادربزرگ‌های سیگاری!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 2 مهر 1396
بازدید : 34
نویسنده : saeed.bp

همه ما درباره مضرات سیگار، بارها و بارها شنیده‌ایم اما آخرین یافته دانشمندان درباره سیگار، نشان می‌دهد که علاوه بر فرزندان زنان سیگاری، نوه‌های آن‌ها هم از عوارض مصرف سیگار در دوران بارداری بی‌نصیب نمی‌مانند.

طی مطالعه‌ای که در دانشگاه بریستول انجام گرفته است، دخترانی که مادربزرگ مادری‌شان در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کرده است، ۶۷ درصد بیشتر از دیگر دختران با نشانگان اوتیسم از قبیل ضعف در برقراری ارتباط اجتماعی و رفتارهای تکرار شونده روبه‌رو می‌شوند. این فقط بخشی از نتایج یک مطالعه وسیع بر روی چگونگی تأثیر سیگار کشیدن مادربزرگ مادری و پدری در دوران بارداری، بر نوه‌ها است.

نتایج این بررسی‌ها که بر روی ۷ هزار کودک انجام گرفت نشان داد که ۱۷۷ کودک به اوتیسم مبتلا شده‌اند. اما چگونه چنین اتفاقی می‌افتد؟ به نظر می‌رسد که مصرف سیگار در دوران بارداری، می‌تواند بر روی تخمک‌های جنین دختر تأثیر بگذارد و درنتیجه کودک حاثل از آن تخمک‌ها را با مشکلات مادرزادی ژنتیکی روبه‌رو کند.

برخی دیگر از تئورسین‌ها نیز معتقدند که ممکن است سیگار کشیدن منجر به نوعی جهش ژنتیک در مادر شود که خواه ناخواه بر اثر وراثت آن را به فرزند خود و درنتیجه نوه خود منتقل می‌کند و یا حداقل نوه را نسبت به پذیرش آن بیماری آسیب‌پذیرتر می‌کند. هنوز درباره اینکه کدام جنسیت بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اطلاعاتی در دست نیست اما دانشمندان مطمئن هستند که این عارضه فقط از سمت مادربزرگ مادری انتقال می‌یابد.

البته این مطالعه محدودیت‌های خاص خودش را داشته است. برای مثال نتایج کاملا بستگی میزان صحت گزارش والدین از مادران خود در دوران بارداری دارد و یا اینکه مطالعه فقط بر روی سفیدپوستان انجام شده است و در وهله اول اوتیسم مورد توجه نبوده است.

بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از هر ۶۸ کودک در آمریکا، یک نفر به اوتیسم مبتلا است.

شانس ابتلا به اوتیسم در نوه‌های مادربزرگ‌های سیگاری!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com